library litratures

translation of some articles

library litratures

translation of some articles

co-authors and their self-citations in highly cited research

اچ ایندکس یکی از شاخص های اخیر در زمینه علم سنجی است که توسط Jourge Hirsh برای سنجش تولیدات و تاثیرات علمی اثر به کار می رود.

اچ ایندکس(H-Index) برای نشان دادن ارتباط تحقیقات و ثاثیر آثار علمی می باشد.هدف این تحقیق تعیین میزان استنادات وارد بر تحقیقات با ویژگی همنویسندگی هم چون استنادات وارد بر تحقیقات خود استنادی در سه رشته علوم پزشکی ،علوم کامپیوتر و علوم بازرگانی است  در ضمن سعی کردند ارزش این دو معیار را در تحقیقات مشخص کنند.در این تحقیقات پر استنادترین تحقیقات را از سایت Highlycited.com انتخاب شده است.که از 999 پر استنادترین مقالات 280نویسنده در حوزه علوم پزشکی، 373 نویسنده در حوزه علوم کامپیوتر، 346نویسنده در حزه علوم بازرگانی فعالیت می کنند.

نتایج نان می دهد که دو عامل خود استنادی و هم نویسندگی پر استنادترین تحقیقات در حوزه پزشکی بیش از حوزه علوم کامپیوتر و در حوزه علوم کامپیوتر بیشتر حوزه علوم حوزه بازرگانی ست.

همبستگی مثبت بین خود استنادی و اچ ایندکس مقالات هم چون هم نویسندگی ها و اچ ایندکس  پر استنادترین مقالات در سه موضوع تحقیقاتی ذکر شده وجود دارد.

همچنین بین رفتار خود استنادی و هم نویسندگی در زمینه های مختلف موضوعی وجود دارد که بستگی مندرجات موضوعی دارد.

هم نویسندگی شاخصی ست که تحت کنترل محقق نمی باشد، اما ساختار علمی میزان ارتباطات را نشان می دهد..

اگرچه لزوما تعداد استنادات با افزایش تعداد نویسندگان افزایش نمی یابد، اما میزان استنادات هم نویسندگی ها با افزایش هم نویسندگی افزایش می یابد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد