library litratures

translation of some articles

library litratures

translation of some articles

?is google enough

بی شک اینترنت و شبگه گسترده وب(www) محیط اطلاعاتی را دردهه ی گذشته به منظور  دسترسی سریع تر  به حجم وسیع تری از منابع اطلاعاتی تغییر داده اند.ابزار جستوجو در این تغییرات نفش عمده ای ایفا می کنند.یکی از ابزارها گوگل است.

بی شک گوگل  نمایانگر یک موتور جستوجویی راحت الاستفاده است که امکان جستوجو در موجودی وبسایتهای عمومی مبتی بر متن رایگان(free-text)  را فراهم می آورد. هدف گوگل از این چنین رفتاری اجرای ماموریت« دسترس پذیر کردن منابع اطلاعات جهان است».

وقتی این موتور جستوجو منابع اطلاعاتی کافی و پر بازه ای را فراهم آورد دیگران به این اعتقاد می رسند که همه اطلاعات موجود بازیابی و یافته شده اند: مراجعین کتابخانه ها انتظار دارند هرآنچه در فضای مجازی وجود دارد یافت و قابل بهره برداری شود اما چنین انتظاری درباره ی تحقیقات دانشگاهی غیر واقعی و خطرناک است.

موتورهای جستوجو و مخصوصا گوگل نسلی کاوشگر و محقق ساخته اند  که به راحتی می توانند به وبسایت هایی با دسترسی رایگان به همراه پیچیدگی قابل درک خدمات کتابخانه ها دسترسی یابند.,,,,

آنچه خواندید بخشی از مقاله یis Google enough است که مقایسه ای بین کاوشگر گوگل و  پایگاه های اطلاعاتی کتابخانه ای را انجام می دهد

نظرات 1 + ارسال نظر
Alone Librarian یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 ساعت 03:54 ب.ظ http://emperatoor-l.blogfa.com

بر اساس مقاله ای دیگر موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل شاید هم مشتی ابله تحویل جامعه بدهند

البته بلا نسبته جامعه کتابدارا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد