library litratures

translation of some articles

library litratures

translation of some articles

YouTube Videos and Academic Publications


گرچه شواهد بسیاری مبنی بر کاربرد رو به رشد فایلهای ویدیویی پیوسته درروابط و آموزش علمی و غیر رسمی محققان و در گستره ای که ویدویوهای پیوسته در نشریات تحقیقات علمی استفاده شده است ناشناخته مانده است در این مقاله به گستره فیلم های یوتیوب که توسط نشریات علمی مورد استناد قرار گرفته است و یا نظم منطقی در این تحقیق متفاوت است .

برای این منظور URL های فایلهای ویدیویی استنادات نشریات علمی ای که در اسکوپوس نمایه شده است استخراج کردیم.

از 1808 نشریه نمایه در اسکوپوس که حداقل یک فایل ویدیویی یوتیوب استناد کرده است و تعداد رو به افزایش آنها در نشریات علمی، هنر و علوم انسانی(0.3%) و علوم اجتماعی (0.2%) را شامل می شدند.و از 551 فایل ویدویی بررسی شده علوم(78%) و علوم پزشکی(77%) 4/3تعداد استنادات که مستتقیما علمی و یا مندرجات علمی مرتبط را به خود اختصاص داده اند به گونه ای که 80% فایلهای ویدیویی که هنر و علوم انسانی در بر گرفته است پیش زمینه ی هنر، فرهنگ و تاریخی داشته است و 63% استنادات فایلهای ویدیویی یوتیوب علوم اجتماعی اخبار، سیاست و تبلیغات و مستندها بوده است. این مظلب انگیزه های متفاوت در استفاده گسترده ی ویدیوهای یوتیوب در جامعه ی اطلاعاتی در حوزه های موضوعی متفاوتی را نشان می دهد.



آنچه می خواندید چکیده تحقیق آقای دکتر کیوان کوشا، پروفسور مایک تلوال و خانم مهشید عبدلی   در مورد میزان استناداتی ست که نشریات علمی نمایه شده در اسکوپوس به فایل های ویدیویی یوتیوب وارد کرده اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
Elnaz Abdool Maleki پنج‌شنبه 15 تیر 1391 ساعت 10:56 ب.ظ http://www.T-Baner.Fars-Graphic.Com

با ثبت نام در سیستم تبادل بنر فارس گرافیک شمارشگر سایت خودرا منفجر کنید یک نمایش از شما = 4 بار نمایش بنر شما در دیگر وبسایت های عضو به کسانی که تا امروز عصر ثبت نام کنند به مناسبت میلاد آقا امام زمان 1000امتیاز هدیه داده میشود www.T-Baner.fars-graphic.Com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد