این که بدانیم چگونه از توییتر و یا فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی به شکل مناسب و مفید استفاده کنیم مستلزم داشتن سواد رسانه ای است که فرد بتواند منتقدانه در گفتگوها و تعاملات رسانه های اجتماعی شرکت کند
امروزه شبکه های اجتماعی با کامپیوترها و گوشی ها و با اتصال به سیستم های نمایشی بزرگ قابل دسترس هست و راههای ارتباطی و انتقالی جدید دیگری نیز در آینده به وجود خواهند امد که بسترهای بعدی برای کاربران فیس بوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی خواهند شد
نتیجه گیری:
اگر شبکه های اجتماعی توسط برند ها استخراج شده باشند و برندها را مردمی که توانایی طراحی آن را در سایتها و شبکه های اجتماعی داشته باشند طراحی کرده باشند بنابراین آموزش اجتماعی برای کارمندان شرکتها و موسسات ضروری ست تا بتوانند سواد ارتباطی مناسبی داشته باشند یعنی توانایی صحبت کردن، درک کردن، خواندن و نگارش به شیوه ی معتبر داشته باشند تا بتوانند ، گفتگوها و داستان نویس ها رابه هم ارتباط دهند