Information literacy on Facebook: an analysis
هدف: این تحلیل بخشی از مطالعه ای دوبخشی هست که هدفش مصور ساختن نگرشها و الگوهای کاربری ست که با کاربردهای فیسبوک و فعالیتهای سواد اطلاعاتی و رفتارهای اطلاعاتی وتفکر درباره ی کاربردهای آموزش سواد اطلاعاتی در محتوای علمی ارتباط دارد.بخش دوم هم گزارشی برای آخرین انتشار این مجله است
روش شناسی: در بخش اول مطالعه انجمن علمی-پژوهشی سواد اطلاعاتی استانداردهایی را برای مقطع متوسطه با توجه به رفتارهای اطلاعاتی رایج در فیسبوک سنجیده می شود، هر استاندارد بررسی می شود،شاخصها اجرا می شوند و امکانات برابر که در ابزارها و رفتارهای فیسبوک رایج است منتشر می شود. این رفتارها به فرایندپژوهش در بستری علمی ارتباط داشته است
یافته ها: سه کارکرد فیسبوک –انباره ها،اشتراک گذاری و نظردادن- با فعالیتهای سواد و رفتارهای اطلاعاتی در فیسبوک توسعه یافته اند و نشان داده می شوند.علاوه بر این سواد اطلاعاتی در عصر شبکه های اجتماعی یک ابر رسانه و یک نگاه انتقادی نیاز دارد که چرا و چگونه با این اطلاعات برخورد کنیم
محدودیتها: تحلیل (بخش اول)چارچوب مفهومی در گرداوری اطلاعات این مقاله است وراهی برای بررسی مجدد با سواد اطلاعاتی در فعالیتها و رفتارهای رسانه ی اجتماعی است
ارزش: این مقاله برای آموزش دهنده های سواد اطلاعاتی و محققان بسیار با ارزش است چرا که تحلیل گسترده ای دارد که فیسبوک را از نظرگاه استاندارهای انجمن علمی-پژوهشی سواد اطلاعاتی مطالعه می کند