هرچند شاهدی مبنی بر شمارش خوانندگان یک مقاله در سایتهای مرجع Mendeley ممکن است در بخش بندی تاثیر تحقیق ها کمک کند گستره ای که برای زمینه های علمی متفاوت درست است ناشناخته است. این مقاله به مقایسه تعداد خوانندگی با تعداد استنادات برای رشته علوم اجتماعی وعلوم انسانی می پردازد میزان همبستگی تعداد مطالعه سایت mendeley و تعداد استنادات رشته علوم اجتماعی بیشتر از رشته علوم انسانی ست همبستکی کم و متوسط تعداد نشانه های Mendeley و تعداد استنادات در همه رشته های مورد بررسی اشاره به این دارد که این ارزیابی ها جنبه های مختلفی از تاثیر مقالات را منعکس می کند . اطلاعات Mendeley برای تعیین الکوی جریان اطلاعات در بین زمینه های علمی استفاده شده است .مقایسه جریان اطلاعات بر اساس بوک مارک Mendeley و پیوند زدن تحلیل استنادی رشته ها شباهت های اساسی و برخی تفاوتها را آشکار ساخت. در نتیجه شواهدی از این مطالعه نشان می دهد که خوانندگی اطلاعات سایت Mendeley می تواند برای کمک به تقسیم دانش استفاده شود تا آن را در رشته های علوم منتقل کند مخصوصا برای افرادی که می خوانند اما نویسنده مقالات نیستند به خوبی شمارش تعداد استنادات ممکن تاثیر گذار باشد